Saturday, February 12, 2011

2nd February, full of feelings .. haha

Assalamualaikum.....................
kawan2 ku yang ku kasihi.. =)
korang mesti tau kan per jadi 2nd Feb tuh..... harta bendaku telah pon dicuri ketika daku berada di surau k.. SURAU....Surau tuh temapt aper?? SOLAT kan? ngat eah kawan2.. SURAU temapt untuk BERSOLAT..bukannya tempat mencuri....





okey..okey... berbalik pada cerita kita k... repot polis menceritakan begini..lebih kurang lah kowt.. 'mangsa adalah azyan iaitu kakak ipar aku, solihah umar dan nur wajihah( anak wah aku ) .... mengikut kata pemberi repot (abang aku ).. 2 beg tangan beserta 3 dompet milik mangsa telah dicuri di Surau R & R Tapah semasa perjalanan dari rawang, selangor ke kedah untuk menghadiri kenduri kahwin dan berhenti di sana untuk mengerjakan solat...iaitu kira2 dalam 10 minit ketika mereka mengerjakan solat... barang2 yang hilang adalah : kad pengenalan, duit, kunci kereta, lesen, fon, kamera)



aku pendekkan cerita tu kerana penat nak type...
senarnya time tuh aku letakkan beg untuk smentara waktu jek...untuk ambil wuduk pada dasrnya jek ok...tetapi!!!! ada tapinya plak.... bile selesai amik wuduk,, aku g situ amik telengkung n aku leh lupa nk amik handbag..aku ngatkan akk n ank wah aku amik...rupenya bile dah jadi kjadian tuh...dorg sume kte cam tlupe nk amik...n mak aku plak kate maybe kami di pukau.... sebabnya.. aku dah bace statement ' Sila jaga harta anda walaupun ketika solat' n kakak ipar aku pon ingt...tapi tetiba cam...... Biarlah...cam tuh lah...



stat tuh aku rase serik nk bawak aper2...mlenggang lagi bagus kan??? kesian kat aku kan..aku harap mende nih takkan jadi lagi...minta lah dijauhkan..... sangat susah biler hilang2 nih.... tau kenapa?????haaa...nih de satu bez gak.... 



bile hilang kita kne block sume atm kad, tu 1st kne wat...cam ner law time tuh de fon tapi kredit fon hbs atau fon tros tade.... leceh2...kne wat I/C baru....kad atm baru..lesen baru...banyak kje weyh... n paling2 terkilan... semasa mik repot di ibu pejabat polis tapah k... tau knaper??? kanaper2??? sebab layanan yang sangat buruk2 sekali... aku buat repot 2hb n polis yang amik repot tuh kate ambik esok(maksud die 3hb lah kan ) okey.... lepas jek kenduri , dalam pukul 2 cam tuh kitorg balik..n berenti kat tapah...kitorang nig 1st time kan wat repot, so ta tau lah cam ner rupe repot tuh.... kitorang nih ingtkan die swoh amik 3hb tuh sebb die nk type balik n siap2kan salinan untuk kitorg.. rupe2nya tak... kitorang sampai ...biler tye pasal repot.. die cam sudi tak sudi melayan.tu 1, die bagi yang original tulisan tangan di atas kertas biasa tanpa letter head.. kami jadi was2.. kami nih tak nk lah wat kje 2,3 kali kne ulang alik lagi...utk selamat skit kami pon mintak die tanda tangan, takut nk setle kan sume kat selngr t tak leh plak kan...ade ker die marah2... die kate ' Selama saya kerja 30 thn ini,tak penah ade kes cam ni..!! ni lah kali pertama ( bercakap sambil mgunnyah dan air liur yang terkeluar ) n semasa die nk berikan salinan ..ade ker patut die telah mengeluarkan kate2 sebegini ' kenape ye banyak sangat kes curi2 ni..ntah sebab org c tu ke,, orang luar ker, ker diri sdr ker' ayat die seolah2 nk kate kami saja wat repot..n paling jelas, die telah memalukan..adakah die tak buat kerja sebagai anggota polis??? tak amik tau ker pasal hal2 cam tuh...
haisshhhh...sungguh memalukan..berkhidmat utk masyarakat tapi mcam... ta tau nk kate....



susahkan.....dah lah penat, sedih ,runsing, tambah lagi sakitahati mengadap nagn polis cam tuh.... so aku nasihatkan kat korang...berhati2 lah k kmane pon...walaupon dekat atau jauh...  n paling penting..law dah keje..jalankan tanggungjawab anda sebaiknya... sangat memalukan negara kalau cam tu..kerana nila setitik,rosak susu sebelanga.











p/s : hal police report tuh bukan nk mengta k...aku nk korang ambik iktibar jek...huhu










solihah umar =)

No comments: